Студенти та викладачі ПУЕТ взяли участь в інформаційній кампанії рамках реалізації проекту ЄС «Удосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні»

6 грудня 2018 року Верховна Рада України прийняла Закон «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів».

Закон було розроблено за участю експертів Проекту Європейського Союзу «Удосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні» з метою формування нової культури інформування споживачів про харчовий продукт. Його метою є забезпечення належного рівня захисту здоров’я й інтересів споживачів, їх поінформованості, встановлення засобів гарантування права споживачів на інформацію та процедури надання інформації про харчові продукти.

Зокрема, закон містить вимоги щодо виділення алергенів, передбачає збільшення шрифту на етикетці, зазначення країни чи місця походження харчового продукту, інформування про замороження чи розмороження продукту, перелік усіх інгредієнтів, надання інформації про поживну цінність. Ухвалений закон стосується не лише марковання на етикетках, а й будь-якої інформації про харчовий продукт, яка надається через рекламу, інтернет або просто повідомляється споживачеві під час продажу, у т. ч. у місцях громадського харчування. У разі дистанційної реалізації інформація має бути доступною до моменту придбання продукту. Закон гармонізований із законодавством Європейського Союзу та є логічною складовою нової системи безпечності харчових продуктів, яка сьогодні впроваджується в Україні і яка основана на європейському підході «від лану – до столу».

З метою підвищення рівня поінформованості у рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС Полтавський університет економіки і торгівлі долучився до загальнонаціональної інформаційної кампанії Громадської організації «Український центр європейської політики», яка мала на меті забезпечити належну поінформованість споживачів і надання точної та зрозумілої людям інформації щодо харчових продуктів. Інформаційна кампанія проводилася в рамках реалізації проекту ЄС «Удосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні».

У ході інформаційної кампанії в одному з найбільших у місті ТРЦ «Київ» протягом січня–лютого 2019 р. було розміщено інформаційний банер, проведено консультації та роз’яснення для споживачів щодо змін у сфері харчового законодавства та захисту прав споживачів: марковання повинно містити лише правдиву інформацію, яку легко прочитати та зрозуміти й яка не вводить споживача в оману. Якщо продукт містить алерген чи якийсь інгредієнт, який може спричинити непереносимість, то це обов’язково потрібно вказати. Тепер, купуючи харчові продукти, український споживач зможе робити свідомий вибір на користь того чи того продукту.

«Установлення нових вимог до марковання харчових продуктів сприятиме забезпеченню права споживачів на захист та отримання повної, а головне достовірної інформації про продукти харчування. І про це кожен споживач повинен знати!», – зазначають студенти факультету товарознавства, торгівлі та маркетингу, 1 та 3 курсів, що брали участь в акції.

Акція викликала жвавий інтерес у пересічних споживачів міста Полтави, які із зацікавленістю ознайомлювалися з інформаційними матеріалами, які були представлені, та зазначали, що ця акція комплексно врегульовує всі питання, пов’язані з наданням споживачам інформації про харчові продукти.