Eng
4

Якість вищої освіти: проблеми, виклики, перспективи

10 листопада 2025 року, з нагоди Всесвітнього дня якості, Всесвітнього дня науки в ім’я миру та розвитку і Міжнародного року кооперативів 2025, відбулася секція «Якість вищої освіти: проблеми, виклики, перспективи» у межах роботи ХІ Міжнародної молодіжної науково-практичної інтернет-конференції «Наука і молодь у ХХІ сторіччі», що проходила під керівництвом директора Навчально-наукового інституту забезпечення якості вищої освіти Полтавського університету економіки і торгівлі, к.е.н., доцента Олени Гасій.

Під час секційного засідання учасники представили ґрунтовні наукові дослідження, спрямовані на пошук ефективних шляхів підвищення якості освітнього процесу, розвитку практико-орієнтованого навчання, інтеграції цифрових технологій та формування академічної доброчесності., а саме:

  1. Забезпечення якості перекладу гумору в англомовних серіалах (Лиходід Є., Кураксіна Н., спеціальність 035 Філологія, Полтавський університет економіки і торгівлі)
  2. Міжнародні стажування як елемент практико-орієнтованого навчання (Гейко О.М., група ТР Тб-31, Полтавський університет економіки і торгівлі)
  3. Виклики та перспективи впровадження інформаційних технологій у контексті підвищення якості вищої освіти (Денисенко В.С., Кухтіна Ю.О., спеціальність Цивільна безпека, група ЦЗк-23-1, Національний університет цивільного захисту України)
  4. Роль цифровізації у підвищенні якості вищої освіти: проблеми та перспективи впровадження (Іваненко Я. С., спеціальність «Цивільна безпека», група ЦЗк-22-1, Національний університет цивільного захисту України)
  5. Вплив культури на освітні послуги (Климова Л. І., ТР Тм -21, Полтавський університет економіки і торгівлі)
  6. Сучасний освітній процес та психологічний стан студентської молоді (Олійник Р. К., ТР Тб-21, Полтавський університет економіки і торгівлі)
  7. Компетентнісний підхід у підготовці фахівців: між якістю освіти та потребами ринку праці (Семчинська О. О., спеціальність Економіка та міжнародні економічні відносини, група ЕУПм–11, Полтавський університет економіки і торгівлі)
  8. Академічна доброчесність у вищій школі: ціннісний вимір економіки знань (Чобітько Я. А., Пилипенко  І.Ю., спеціальність Економіка, група PhD-21; Полтавський університет економіки і торгівлі)
  9. Механізми врегулювання академічних конфліктів у контексті забезпечення якості освіти (Штерман Ю.С., спеціальність Економіка, група Е УПМКб-41; Полтавський університет економіки і торгівлі)
  10. Участь активної студентської наукової спільноти у секції «Якість вищої освіти: проблеми, виклики, перспективи» демонструє розуміння молоді важливості ідентифікації проблем та пошуку перспектив розвитку вищої освіти.

Обговорення показало високий рівень зацікавленості студентської молоді у вдосконаленні системи вищої освіти, усвідомлення нею ролі ментального здоров’я, культури, компетентнісного підходу та інновацій у забезпеченні якості навчання.

Активна участь студентів різних спеціальностей підтвердила прагнення молодих науковців до професійного зростання, розвитку критичного мислення та формування відповідальної громадянської позиції.

Матеріали секції засвідчили, що саме молодь є рушійною силою модернізації освітнього простору України, а результати досліджень стануть корисною основою для подальших наукових і практичних напрацювань. Усі доповіді учасників будуть опубліковані у збірнику конференції.

БІЛЬШЕ НОВИН