З метою покращення психологічної підтримки учасників освітнього процесу в Полтавському університеті економіки і торгівлі створено психологічну службу. Психологічна служба націлена на: виявлення та створення сприятливих психологічних умов для повноцінного особистісного розвитку студентів, їх самореалізації та психологічного благополуччя; здійснення психологічного супроводу адаптації першокурсників до умов освітнього процесу в закладі вищої освіти; формування психологічної культури всіх учасників освітнього процесу, забезпечення належного рівня їх соціально-комунікативної компетентності; запобігання насильству та конфліктів серед здобувачів освіти; попередження та профілактику професійного вигорання педагогічних працівників.
Діяльність психологічної служби побудована за принципами:
- науковості, професійної компетентності та відповідальності;
- міждисциплінарності, комплексності й системності;
- людиноцентризму та партнерства;
- індивідуального підходу;
- добровільності;
- доступності психологічних послуг (допомоги);
- конфіденційності;
- дотримання норм професійної етики.
Головні напрями діяльності психологічної служби:
- діагностика – виявлення причин труднощів у навчанні, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей розвитку особистості;
- профілактика – попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
- корекція – зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти;
- консультування – здійснення індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, із якими звертаються учасники освітнього процесу;
- просвіта – формування психологічної компетентності учасників освітнього процесу.
Для підвищення психологічної компетентності учасникам освітнього процесу пропонуються тематичні групові заняття (проводяться у змішаному форматі):
- «Ресурси збереження та відновлення психологічного здоров’я людини».
- «Перша психологічна допомога людині, яка опинилася у кризовій або стресовій ситуації».
- «Основи психогігієни в умовах війни».
- «Діагностика та подолання прокрастинації у процесі навчання».
- «Булінг у колективі: профілактика, діагностика, корекція».
- «Майстерність у спілкуванні: розвиток комунікативної компетентності».
- «Профілактика професійного вигорання».
Індивідуальні консультації проводяться у змішаному форматі – особисто в каб. 333, або через WhatsApp, Telegram, Viber. Для запису на консультацію психолога слід надіслати електронний лист на адресу ps_puet@ukr.net, в якому вказати ПІБ, групу (підрозділ), причину звернення та контактні дані для Skype зв’язку. За звичних умов роботи Ви можете особисто звернутися до психолога (каб. 333). Конфіденційність інформації гарантується!
Більше відомостей щодо психологічної підтримки ви зможете отримати на Telegram-каналі психологічної служби ПУЕТ за посиланням: https://t.me/joinchat/DTicG0F4SFo1ZDAy:
АНКЕТА ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ ПУЕТ Опитування проводиться з метою вивчення потреб студентів ПУЕТ у психологічній підтримці та врахування запитів щодо змісту діяльності психологічної служби.
Шановні студенти, прошу Вас долучитися до обговорення змісту роботи психологічної служби.
Позначте, будь ласка, заходи, в яких Ви би хотіли взяти участь. Також Ви можете запропонувати власну тему або формат заходу.
Для того, щоб ми могли завчасно запросити Вас на обрані Вами заходи, прошу залишити почтову адресу та телефон для контакту.
ТЕСТ “САМООЦІНКА ТОЛЕРАНТНОСТІ“
ОПИТУВАННЯ ЩОДО ПРОБЛЕМИ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ)
Конфіденційність гарантується!
ЯКЩО ТИ ПОТРЕБУЕШ ДОПОМОГИ
Якщо ти опинився у складній життєвій ситуації, яка загрожує твоєму психічному та фізичному здоров’ю, і потребуєш негайної допомоги, то зателефонуй на «ТЕЛЕФОН ДОВІРИ» до кваліфікованих спеціалістів. Кожна людина, яка звертається на «телефон довіри», може розраховувати на: конфіденційність, анонімність, підтримку, допомогу в пошуку рішення, отримання координат інших служб.
СЛУЖБИ БЕЗКОШТОВНОЇ «ГАРЯЧОЇ» ЛІНІЇ І ТЕЛЕФОНИ ДОВІРИ
- Служба психологічної підтримки полтавців. Телефон безкоштовної психологічної підтримки працює з 8.00. до 17.00. моб. тел. 050 441 99 19, моб. тел. 050 441 99 12.
- Національна «гаряча» лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації: 0800500 335 (зі стаціонарних телефонів) або 116123 (з мобільних телефонів).
- Національна дитяча «гаряча лінія»: 800 500 225 (зі стаціонарних телефонів) та або 116 111 (з мобільних телефонів), 772 (з Київстар або Лайф).
- Цілодобова гаряча лінія психологічної підтримки учасників АТО і членів їхніх сімей: 0 800 505 085.
- Всеукраїнський телефон довіри: 0 800 501 701.
- «Гаряча лінія» Національної поліції в Україні: 102 або 0 800 500 202.
- Загальнонаціональна гаряча лінія з питань ВІЛ/СНІД: 0 800 500 451.
- Інформаційна лінія центрів з надання безоплатної вторинної допомоги: 0 800 213 103.
- Телефон довіри PiN/ «Людина в біді»: 0 800 210 160.
- Гуманітарна місія «Проліска»: 093 202 22 32 або 096 404 10 34.
- Телефони довіри в Полтаві (0532) 2-89-84; у Кременчуці (05367) 3-21-50.
- Полтавський обласний Центр профілактики ВІЛ-інфекції та боротьби зі СНІДом тел./факс (0532) 60-60-37 (м.Полтава, пров. Госпітальний,5). 13. Єдиний контакт-центр системи безоплатної правової допомоги: 0 800 213 103.