Eng
23

Робоча зустріч щодо врахування стандартів доступності

21 листопада 2025 року в Полтавському університеті економіки і торгівлі відбулася робоча зустріч за участі першого проректора проф. Педченко Н. С., директора ННІЗЯВО доц. Гасій О.В., гарантів освітніх програм зі спеціальності В11, а також членів кафедри ділової іноземної мови й кафедри української, іноземних мов та перекладу. Метою наради стало обговорення шляхів інтеграції стандартів доступності в освітню діяльність відповідно до актуальних нормативних вимог.

Міністерство освіти і науки України поінформувало заклади вищої освіти про необхідність дотримання положень Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року (розпорядження КМУ №366-р від 14.04.2021) та Плану заходів з її реалізації на 2025–2026 роки (розпорядження КМУ №374-р від 25.03.2025).

У цьому контексті одним із ключових документів є національний стандарт ДСТУ EN 301 549:2022 «Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ (EN 301 549 V3.2.1 (2021-03), IDT)», який визначає перелік вимог до впровадження безбар’єрності в освітній, інформаційній та комунікаційній сферах.

Під час зустрічі обговорено рекомендації МОН України щодо обов’язкового врахування принципів доступності під час розроблення й оновлення освітніх програм, навчальних планів та освітніх компонентів. Зокрема розглянуто такі пропозиції:

  • інтегрувати питання безбар’єрності в зміст обов’язкових та вибіркових навчальних дисциплін;
  • забезпечити вивчення тем із універсального дизайну, цифрової доступності, створення адаптованого контенту для осіб з інвалідністю, коректного використання інклюзивної термінології;
  • залучати до навчального процесу фахівців з інклюзії, представників громадських організацій та експертів з цифрової доступності;
  • організовувати практичні заняття, тренінги та воркшопи зі створення доступних медіа- і навчальних матеріалів.

Учасники зустрічі відзначили, що впровадження стандартів доступності є важливим кроком для формування безбар’єрного інформаційного середовища та розвитку компетентностей здобувачів освіти згідно з сучасними вимогами.

БІЛЬШЕ НОВИН