ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА ДЛЯ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ КАРАНТИНУ
Попри карантин, навчання у одному з полтавських вишів триває. Воно перейшло на дистанційну форму, більш самостійну та індивідуалізовану. Таке навчання можливе будь-де, будь-коли та доступне будь-кому, і вже сьогодні стало важливою складовою віртуальної соціалізації особистості. Анна Ружін – далі.
Дистанційні технології в цьому університеті запроваджені з 2008 року. Експеримент тоді розпочинався з 10-ма навчальними закладами у державі, тож полтавський виш став його учасником. Для кращої та ефективнішої роботи опрацювали досвід інших вишів країн: Німеччини, Франції, Польщі.
Юрій Іванов, директор інституту заочно-дистанційного навчання ПУЕТ
– Розглядали, хто працює і на яких платформах, і за певний проміжок часу було обрано Moodle як систему, на якій ми побудували платформу для дистанційного навчання.
Унікальним досвідом вдосконалення дистанційних технологій був спільний європейський проєкт, в рамках якого було вивчено дистанційні технології мальтійського вишу. Запорукою успіху проєкту став й досвід університету у сфері дистанційної освіти, адже були підготовлені й викладачі, і програмне та технічне забезпечення.
Юрій Іванов, директор інституту заочно-дистанційного навчання ПУЕТ
– Результатом Мальтійського проєкту стало, крім самих технологій і матеріально-технічного забезпечення, яке ми придбали для того, щоб вести відеозйомку, викладати відеоролики, наповнювати контент і так далі. Це проєкт довготривалий, і він зробив суттєвий внесок в розвиток наших систем.
Викладачі повною мірою використовують дистанційні технології, адже в університеті близько 75% дисциплін для студентів заочної форми навчання вже понад 10 років викладаються саме так. Тож повний перехід в онлайн режим не злякав.
Олена Тур, старший викладач кафедри математичного моделювання соціальної інформатики
– Практика роботи була і до таких подій, як карантин, але це не була така масова робота. Довелося дуже активізуватися, вдосконалити саму систему. Бо раніше ми працювали з класами з нашого класу, а ще тримали зв’язок з класами, які були дистанційно. А зараз особисто кожен студент з дому може під’єднатися і працювати в кабінеті.
В онлайн кабінеті сидить група, з ними спілкується викладач, на екран виводить завдання чи презентації. А студенти у формі діалогу вивчають матеріал.
Ольга Тільна, студентка
– Мені якщо потрібно якась допомога, то я зв’язуюся із викладачем. А так всі інформація подана у дистанційному курсі. І на даний момент продовжую навчання дистанційно. Я вважаю, що це зручно форматом. І сподіваюся, що буде більше формату відеозв’язок з викладачем, адже курс і так наповнений, але викладач може розповісти більше.
У кожного студента є власний онлайн кабінет, де він отримує доступ до лекцій (у форматі тексту, презентації, відео), практичних завдань та контрольних тестів. Крім цього, платформою передбачено можливість оф- та онлайн консультування із викладачем.
– Результатом спілкування є визначення рівня опанування тем і підтвердження тих балів, які студенти набирають за тестами. Є тестування рівня А, Б, С. Бал висвічується викладачу, і при спілкуванні це помітно.
Студенти, які виїздили за кордон для отримання ще однієї освіти та проходження міжнародних професійних стажувань, продовжували навчання онлайн, дистанційно у Полтавському виші.
Юрій Іванов, директор інституту заочно-дистанційного навчання ПУЕТ
– Було здійснено формат, щоб їм було зручно. Ми розуміли, що денна форма має дедлайни сесій та присутність студента в Польщі. Тож ми забезпечили гнучкий графік дистанційних занять.
Студенти не втрачали зв’язок і змогу навчатися і здобувати освіту у двох вишах. Крім цього, дистанційні технології «Полтавського університету економіки і торгівлі» були відзначені Європейським союзом. Адже у 2017 році проєкт, учасником якого є виш і метою якого є розробка магістерської онлайн програми з підприємництва, отримав фінансування у рамках програми Erasmus+ за напрямком Стратегічні партнерства.
Юлія Перегуда, директор міжнародного науково-освітнього центру ПУЕТ
– Наш університет є учасником консорціуму з 6 університетів. До партнерства входять деякі університети з Греції, Словаччини, Угорщини, Італії. Координатором нашого проєкту є Advenio Academy, що знаходиться на Мальті.
За цією програмою уже здійснили один набір. Навчалося 18 студентів, троє з них – це випускники університету.
Анна РУЖІН, телеканал «Центральний»