Найкращі експерти України з брендингу ділилися своїми знаннями з підприємцями
26 листопада 2020 року відбувся практичний семінар «Від продукту до бренду». Найкращі експерти України з брендингу ділилися своїми знаннями з підприємцями.
Даний захід реалізований Центром Інформаційної Підтримки Бізнесу м. Суми, що заснований на базі ГО “Рада молодих вчених”, у партнерстві з Вищим навчальним закладом Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи ЄС #EU4Business. Організаційну і технічну підтримку забезпечували Департамент маркетингу та Інститут проєктів та інновацій ПУЕТ.
Співпраця Полтавського університету економіки і торгівлі з Центром інформаційної підтримки м. Суми продовжується протягом 2 років. І це вже четвертий захід, який організовуємо спільно для представників бізнесу в регіонах.
Учасниками заходу стали понад 100 МСП з усієї України – це власники, керівники та фахівці підприємств і організацій.
Мета семінару полягала у сприянні розвитку мікро-, малого й середнього бізнесу та підвищення їх конкурентоспроможності шляхом розробки стратегії бренду або її удосконалення, забезпечення ефективної айдентики, підвищення ділової комунікації.
Захід тривав протягом дня та розпочався з вітального слова керівника Центру інформаційної підтримки бізнесу м. Суми, Тараса Савченка і представника Європейського банку реконструкцій та розвитку Тимура Халілова. Тимур презентував можливості для бізнесу від ЄБРР – послуги консультування, кредитування, а також презентував новий продукт – онлайн-платформу експертних рішень MEREZHA (https://www.merezha.ua/).
Після цього розпочалася робота практичного семінару, яка передбачала презентації від експертів, Q&A сесії, панельну дискусію «Просування бренду в умовах карантину», воркшопи від експертів. Модераторка заходу – Інна Пахомова, директорка інституту проєктів та інновацій ПУЕТ.
Перший спікер – Нікіта Лазоренко, креативний директор, SABAI creative hub. Серед його клієнтів як великі корпоративні монстри (Coca Cola, Reckitt Benckiser і Миронівський Хлібопродукт), так й локальні бізнеси (Бахмутський розплідник або Донецький дитячий ФК «Легіон»), агенції: McCann-Erickson Kyiv, D`Arcy Ukraine, Bates Ukraine, JWT Ukraine, Havas Worldwide Ukraine, бренди: Горілка-лікери-вина: Байка, Цельсій, La Femme, Bon Vin, Банк КредітДніпро, Lavrynovych & Partners, MAG Audio.
Бренд і брендинг зарах є на слуху у кожного, проте Нікіта Лазоренко розпочав з основ та історії брендингу та допоміг слухачам розібратися, що це таке, які інструменти його є ефективними і на що потрібно звернути представникам малого і середнього бізнесу під час створення бренду.
Більшість підприємств малого та середнього бізнесу так чи інакше стикаються з питанням чи слід витрачати свій час, ресурси, гроші на створення та просування бренду. Саме виступ наступного спікера Дениса Чернявського «Про великі і маленькі бренди» був присвячений даним питанням. Дениса Чернявський – директор і засновник Valorisation Lab, креативний стратег Fedoriv Agency, співзасновник і власник бренду Pinat Pins, викладач в Kyiv Academy of Media Arts. Працював з брендами: Ukrnafta, WOG, FAVORIT sport, Пирятин, Ощадбанк, ZARINA, MULTIPLEX, ICTV, Crate Club (USA), KONA, RIVIERA VILLAGE, HopHey/Море Пива, 11 Mirrors.
Брендинг неможливо розглядати без сервісу. Про ефективне поєднання цих інструментів, поняття сервісу бренду, його ключові складові і клієнтоорієнтованість та WOW ефект розповів Володимир Мась, тренер у autodoc.de. За час професійного досвіду Володимир працював з такими компаніями як: DuPont Pioneer, Аврора, Галактика, торговий дім Міленіум, autodoc Берлін/ Кишинів / Одеса, Нова пошта (Корпоративний університет), Школа талановитого вчителя, Шоколадниця і МТС (Росія) та іншими. Також він є випускником Полтавського університету економіки і торгівлі.
Формуючи програму заходу ми прагнули відповідати вимогам часу і розуміємо, що просування бренду через інтернет, в тому числі соціальні мережі є актуальні та достатньо ефективні. Виступ Михайла Траверсе був присвячений брендингу в епоху соціальних медіа. Михайло Траверсе – маркетолог, стратег та підприємець, керуючий партнер в маркетинговій агенції Reiseplan. Має 15 років досвіду у створенні та реалізації бренд стратегій та комунікаційних стратегій для міжнародних та локальних брендів. Серед клієнтів такі бренди, як NIVEA, Huggies, Kotex, Моршинська, Vodafone, туристичний офіс міста Женева та інші. Успішно реалізовані стратегії в різні роки вісім разів відзначалися нагородами Effie Awards – це щорічна найавторитетніша нагорода в галузі маркетингових комунікацій в Україні.
Аналізуючи географію учасників практичного семінару – це представники бізнесу регіонів. Тому під час виступу Михайло Траверсе підняв питання: «Чи може бренд регіону чи міста сприяти просуванню бренду підприємства» та розповів про ініціативу 0532п http://0532p.work/ – це тимчасове об’єднання людей, які родились у Полтаві та зробили кар’єру у творчих індустріях, збіралися для того, щоби розробити бренд-стратегію та айдентику для Полтави.
Після кожної презентації був блок Q&A під час якої учасники мали змогу поставити питання до спікера у чаті або під час реєстрації на захід.
Друга половина дня розпочалася з панельної дискусії “Просування бренду в умовах карантину”. COVID-19 наніс відбиток на наше життя, на потреби споживачів, на моделі та інструменти ведення бізнесу. Тому головна теза дискусії – «що робити бізнесу в умовах карантину». До роботи панельної дискусії приєдналися усі спікери, які відповідали на питання: Чи трансформувалися розуміння та ідеї брендингу в умовах пандемії? Які нові інструменти ведення маркетингової кампанії під час кризи? Які інструменти підвищення лояльності споживачів цього року є ефективними?
Після панельної дискусії учасників заходів очікували два паралельних воршопи:
1. «Практичні поради щодо побудови бренду» від Нікіти Лазоренка, креативного директора SABAI creative hub.
2. «Просування бренду в соціальних мережах Facebook та Instagram» від Романа Повзика, проєкт-менеджера PR-агентства Yoda Consult, який займається комунікацією компаній аграрно-промислової та паливної сфери (три з них — у списку топ-200 найбільших в Україні за рейтингом «Цензор.Нет»), спеціалізується на управлінні репутацією, створенні та просуванні контенту через Facebook та Instagram.
По закінченню, всі учасники повернулися до загальної конференції.
Тарас Савченко, керівник Центру інформаційної підтримки бізнесу, підвів підсумки роботи практичного семінару, подякував усім експертам і учасникам. Також отримали позитивні відгуки про захід від учасників та спікерів!