Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2024/2025 навчальному році
Лист МОН № 1/8722-24 від 17.05.24 року
Шановні колеги!
Триває збройна агресія російської федерації проти України, воєнний стан та загальна мобілізація. Система освіти України продовжує функціонувати в умовах бойових дій. Ворог регулярно завдає ударів по критичній інфраструктурі, що призводить до обмежень у використанні енергоресурсів та ризиків їх здорожчання.
Тож маємо врахувати це у межах підготовки до нового 2024/2025 навчального року, водночас дбаючи про безпеку усіх учасників освітнього процесу.
У зв’язку із зазначеним, Міністерство освіти і науки України рекомендує:
1. Забезпечити підготовку закладів освіти до проходження осінньо-зимового періоду та опалювального сезону з урахуванням можливостей залучення альтернативних джерел енергії та гнучкого графіку освітнього процесу, адаптованого до економного використання енергоресурсів.
2. За можливості розпочати 2024/2025 навчальний рік в першій половині серпня 2024 року, крім першого курсу.
3. Використовувати суботні дні як робочі у теплі місяці року;
4. З середини листопада 2024 р. до середини березня 2025 р. планувати проведення заліково-екзаменаційної сесії, практичної підготовки, виконання курсових і кваліфікаційних робіт та подовжених канікул, за необхідності – продовжити заняття в дистанційному форматі.
5. За необхідності подовжити освітній процес в 2024/2025 навчальному році до кінця липня 2025 р., крім випускних курсів.
6. Провадити освітній процес в традиційному (аудиторному) або змішаному (аудиторно-дистанційному) форматах в приміщенні закладу освіти або його окремому корпусі в межах розрахункової місткості споруд цивільного захисту. Також, слід враховувати місткість споруд цивільного захисту, які можуть бути використані мешканцями гуртожитків, які фактично будуть проживати в них. Якщо потужності споруд цивільного захисту є недостатніми для укриття усіх учасників освітнього процесу за денною (очною) формою навчання, то освітній процес може бути організований на підставі розподілу навчального часу в межах годин (змін) впродовж дня, годин (змін) і днів впродовж тижня, годин (змін), днів та тижнів впродовж місяця або семестра тощо.
7. У тилових регіонах забезпечити проведення освітнього процесу переважно в традиційному (аудиторному) форматі з урахуванням забезпечення безпеки учасників освітнього процесу та за погодженням з обласними, Київською міською військовими адміністраціями.
8. У прифронтових та прикордонних областях, де існує ризик артилерійських обстрілів, раптових бомбових та ракетних атак тощо, освітній процес може проводитись в укриттях за погодженням з обласними, Київською міською військовими адміністраціями, на базі інших закладів освіти в тилових регіонах у змішаному або, як виняток, в дистанційному форматі.
9. Передбачити надання підтримки і допомоги закладами освіти тилових регіонів закладам освіти з регіонів, де неможливо убезпечити учасників освітнього процесу від безпосередньої небезпеки зокрема, надавати приміщення, аудиторії, лабораторії, гуртожитки тощо в закладах освіти на основі договорів про співпрацю, що передбачають взаємну безоплатну підтримку або компенсацію прямих витрат, а в разі систематичного та масштабного використання майна – на підставі договорів оренди відповідно до законодавства.
10. Передбачити функціонування локальних систем оповіщення про надходження сигналу «Повітряна тривога» або інших відповідних сигналів оповіщення в навчальних корпусах та гуртожитках закладів освіти.
Шановні колеги, найпершим пріоритетом у діяльності закладів освіти є сприяння обороні України, всебічна підтримка Сил безпеки й оборони України, зокрема працівників та здобувачів освіти, які зі зброєю в руках встали на захист нашої держави! Віримо в Збройні сили України і нашу Перемогу!