Eng
93

Продовжуємо удосконалювати процес підготовки магістрів освітньої програми «Педагогіка вищої школи»: реалізація моделі обслуговуючого лідерства Рассела-Стоуна

26-28 вересня ректор ПУЕТ, д.і.н., професор Нестуля О.О., голова проєктної групи, гарант магістерської освітньої програми «Педагогіка вищої школи» (спеціальність 011 «Освітні, педагогічні науки»), доцент кафедри управління персоналом, економіки праці та економічної теорії, д. пед.н., доцент Нестуля С.І., член проєктної групи, доцент кафедри педагогіки та суспільних наук, д.пед.н. Кононец Н.В. взяли участь у I міжнародній науково-практичній конференції «SCIENTIFIC COMMUNITY: INTERDISCIPLINARY RESEARCH» (Hamburg, German), на якій презентували шляхи реалізація моделі обслуговуючого лідерства Рассела-Стоуна при підготовці магістрів зазначеної освітньої програми.

Доповідачі зазначили, що освітня програма «Педагогіка вищої школи», яку пропонує ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», спрямована на підготовку висококваліфікованих фахівців у галузі освіти, педагогіки, на всебічний розвиток здобувачів вищої освіти й забезпечення конкурентоспроможності випускників на сучасному ринку праці за рахунок формування методичної компетентності, шляхом забезпечення розвитку потенціалу та можливостей самореалізації студентів, формування лідерських якостей, використання тренінгових технологій та інновацій. Для вирішення задекларованих завдань у ПУЕТ здійснюються пошуки нових підходів, моделей організації навчального процесу, які б забезпечили набуття випускниками інтегральної та лідерської компетентностей.

У контексті вище зазначеного доповідачі звернули увагу на модель обслуговуючого лідерства Рассела-Стоуна, яку доцільно покладати при організації навчального процесу магістрів освітньої програми «Педагогіка вищої школи», адже ідеї лідерства-служіння можуть слугувати для випускників, майбутніх викладачів закладів вищої освіти (ЗВО), орієнтиром для досягнення успіху на ниві педагогічної діяльності.

Авторами шляхи реалізації моделі обслуговуючого лідерства Рассела-Стоуна при підготовці магістрів освітньої програми «Педагогіка вищої школи» в університеті, які передбачають:

1) формування ціннісних координат магістрантів, базисним вектором яких є усвідомлення необхідності бути лідером-слугою у професійно-педагогічній діяльності викладача сучасного ЗВО (особистий розвиток, позитивне мислення, активність, послідовність, цілеспрямованість, емпатія, знайти свій шлях і надихнути на це інших тощо);

2) цілісний освітній процес підпорядковується ідеї необхідності формування у магістрантів функціональних та супутніх ознак обслуговуючого лідерства;

3) наявність в університеті високої організаційної культури, для якої характерне постійне вдосконалення освітнього середовища, а інновації є зв’язуючою суттю університету, характеристикою організаційного лідерства, лідерства-служіння та критерієм відбору науково-педагогічних працівників.

4) головне завдання кожного викладача, який працює з магістрантами освітньої програми «Педагогіка вищої школи» – розвиток кожного магістранта, досягнення ними більших успіхів у навчанні, майбутній професійно-педагогічній діяльності.

5) викладач університету як лідер-слуга працює спільно із магістрантами, приділяє їм час, слухає, навчає їх, допомагає знайти рішення, розвиває їхні лідерські здібності, забезпечує найбільший обсяг добровільної діяльності, коли магістранти роблять все те, що оптимізує сукупну ефективність процесу навчання, і роблять це тоді, коли потрібно;

6) атмосфера університету й випускаючої кафедри сприяє формуванню майбутнього викладача ЗВО як професіонала, людини, яка довіряє іншим, відкритої до нових ідей, гнучкої й життєрадісної, мудрої, проникливої, чуйної, наділеної уявою, позитивної, з почуттям гумору, здатної сміятися, підтримати інших, залучити їх до команди.

БІЛЬШЕ НОВИН