ПУЕТ: Підготовка майбутніх маркетологів в умовах карантину
Фахівці з маркетингу завжди були актуальними й найближчим часом будуть у попиті на вітчизняному ринку праці, адже саме їх знання та навички дозволяють побудувати ефективні стратегії та програми маркетингу не лише для вже традиційних онлайн-бізнесів, а й допомагають віднайти можливості та переваги для більш класичних підприємств України, що відчувають вплив обмежень карантину. Якщо повністю перевести ці підприємства у формат онлайну не завжди можливо (організаційно, технологічно та відповідно до сфери діяльності), то ряд маркетингових завдань сучасні вітчизняні підприємства спрямовують у площину інтернет-технологій. Як свідчить практика, найлегшим кроком для більшості підприємств стало переведення маркетингових комунікацій (реклами, PR, програм лояльності) та сервісного обслуговування клієнтів (замовлення товару, його доставка). Отже, наразі знання студентів-маркетологів у сфері класичного та сучасного маркетингу є цінними й актуальними.
Саме з метою дотримання вимог ринку праці щорічно переглядаються навчальні плани підготовки маркетологів у ПУЕТ, в них вносяться зміни та осучаснюються не лише зміст, а й перелік компетентностей майбутніх фахівців. Результатом спільної праці кафедри маркетингу на чолі із завідувачкою, докторкою економічних наук, професоркою, гарантом освітньої програми Н. В. Карпенко й зусиллями роботодавців, провідних фахівців у сфері маркетингу в Полтавському регіоні (переважна більшість з яких випускники вишу) та студентів спеціальності цього року до планів внесені такі дисципліни, як: «Digital Marketing», «Копірайтинг», «Event-маркетинг», «Маркетинг підприємств малого бізнесу».
З уведенням карантину звичний ритм навчання зазнав певних суттєвих змін і перенісся 100-відсотково в дистанційний формат. Тут у пригоді стали розроблені раніше дистанційні курси викладачами кафедри та досвід навчання за дистанційними технологіями.
Відповідно до затвердженого розкладу, який до речі завжди в доступі на офіційному сайті університету, проводяться заняття як зі студентами денної, так і заочної форм навчання. Крім традиційного теоретичного матеріалу дистанційного курсу (текстів лекцій, презентацій, графічних об’єктів та відео), студенти мають можливість спілкування на базі освітнього порталу ПУЕТ офф- та онлайн один з одним та з викладачем.
Для вирішення практичних завдань майбутніми маркетологами запропоновано різноманітні підходи: від простого реферату, опису та вирішення кейсу, застосування завдань-симуляторів, розроблених у Moodle, до побудови стратегії матричним методом у Microsoft office Excel. Крім цього, завдяки можливостям освітньої платформи ПУЕТ студенти можуть виконувати групові завдання, адже участь кожного студента очевидна всій команді.
Із засвоєнням матеріалів студенти можуть пройти проміжний контроль, підготуватися до підсумкового контролю знань студентів. Підсумковий контроль відповідно до програми підготовки, зазвичай, складається з тестової частини та практичних завдань, що студент виконує онлайн.
Щороку у квітні-травні за результатами наукових пошуків студентів відбувається наукова конференція, в роботі якої студенти-маркетологи традиційно беруть активну участь. Не став винятком і цей рік, а карантин лише поставив певні технологічні умови підготовки матеріалів доповідей, проведення самої презентації й виступу та підбиття підсумків.
Вплинули умови карантину й на діяльність викладачів кафедри, адже перебуваючи вдома, вони працюють зі студентами, над новими дистанційними курсами, науковими статтями та приділяють час власному саморозвитку.
Отже, студенти-маркетологи разом із викладачами кафедри з оптимізмом дивляться в майбутнє та готуються до нових звершень.