Знайомство студентів 1 курсу зі студентським омбудсменом
22 вересня 2022 року відбулося знайомство здобувачів вищої освіти 1-го курсу денної та заочної форм навчання з директором офісу студентського омбудсмена Вікторією Орел.
Під час зустрічі обговорювалися дії студентів у випадку порушення їх прав, свобод та законних інтересів. Одним зі способів відновлення порушених прав є звернення до студентського омбудсмена ПУЕТ («ombudsman» – представник) – посадової особи, що здійснює нагляд за дотриманням прав, свобод та законних інтересів студентів Університету, захист прав, свобод та законних інтересів студентів у межах своїх повноважень на постійній основі.
Вікторія Орел нагадала, що статтею 53 Конституції України встановлено, що кожен має право на освіту, а Законом України «Про вищу освіту» визначено спектр прав та обов’язків здобувачів вищої освіти.
Хто може звернутись до студентського омбудсмена? УСІ учасники освітнього процесу, незалежно від форми навчання, громадянства та ін.
Типовими формати звернення можуть бути:
· Скарга – звернення студентів /інших учасників освітнього процесу з вимогою про захист прав і законних інтересів студентів, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями учасників освітнього процесу, органами студентського самоврядування, ректоратом Університету, установами, організаціями, об’єднаннями громадян, підприємствами, посадовими особами.
· Повідомлення – звернення студентів /інших учасників освітнього процесу, яке містить інформацію про випадки порушення законних прав, свобод та інтересів студентів Університету.
· Довідково-консультативне звернення – звернення студентів /інших учасників освітнього процесу, з метою роз’яснення окремих питань, що стосуються освітнього процесу в Університеті, соціально-побутових, особистих питань.
· Пропозиція /зауваження – звернення студентів та інших учасників освітнього процесу, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності кафедр і структурних підрозділів Університету, окремих науково-педагогічних працівників або співробітників структурних підрозділів, представників органів студентського самоврядування, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суперечностей та неточностей у освітньому процесі.
· Петиція – індивідуальна або колективна вимога, пропозиція, скарга, прохання, клопотання від студентів та інших учасників освітнього процесу, Петиція подається виключно у письмовій формі.
· Клопотання – письмове звернення студентів та інших учасників освітнього процесу з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
· Заява – звернення студентів та інших учасників освітнього процесу із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією України та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності університету чи окремих працівників, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності.
Існують альтернативні способи захисту прав, свобод та законних інтересів учасників освітнього процесу: самовідвід, відмова, самоосвіта тощо.
Нагадуємо, що звернутися до студентського омбудсмена можна усно чи письмово за допомогою таких засобів комунікації:
Сторінка студентського омбудсмена ПУЕТ: http://www.puet.edu.ua/uk/studentskiy-ombudsmen.