Eng
10

ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ЯКОСТІ

Всесвітній день якості (World Quality Day) – щорічний захід, що проводиться в багатьох країнах світу у другий четвер листопада. Це щорічна подія, яка має на меті підкреслити важливість якості в нашому повсякденному житті, як у корпоративному світі, так і в особистій сфері. Цей день заохочує організації та окремих осіб дотримуватися високих стандартів якості у своїй продукції, послугах та звичках.

Ініціаторами створення такого свята виступили у 1990 році Європейська організація якості, ООН та інші. У 2021 році Чартерний інститут якості (CQI) розширив святкування з одного дня до цілого тижня, відомого як Всесвітній тиждень якості. Ця ініціатива надає організаціям ширшу платформу для участі в заходах, що сприяють підвищенню якості, таких як конкурси, нагородження, конференції та вебінари. Тижнева кампанія дозволяє глибше дослідити питання, пов’язані з якістю, і заохочує ширшу участь у різних секторах. Проведення заходів з підвищення якості освіти відповідає реалізації Цілі 4 Глобальних цілей Сталого розвитку «Якість освіти».

Визначення якості

Концепція якості була невід’ємною частиною бізнесу та ремесла протягом століть, а коріння руху за якість сягає гільдій ХІІІ-го століття. Формалізація якості як окремої професійної сфери, набрала обертів у ХХ-му столітті, зі створенням CQI і подальшим визнанням Всесвітнього дня якості Організацією Об’єднаних Націй у 1990 році.

Якість визначається стандартом ISO 9001, найбільш поширеним стандартом систем управління якістю, як «ступінь, до якого сукупність притаманних об’єкту характеристик задовольняє встановлені вимоги». Це багатогранне поняття, що охоплює задоволеність клієнтів, репутацію, відповідність стандартам і постійне вдосконалення процесів і продукції.

Якість – це не просто бізнес-показник, а філософія, яка впливає на задоволеність клієнтів, репутацію та операційні витрати. Для бізнесу вкрай важливо дотримуватися стандартів якості, щоб забезпечити лояльність клієнтів, відповідність нормативним вимогам та економічну ефективність. Низька якість може призвести до збільшення операційних витрат, незадоволення клієнтів і шкоди репутації.

Чартерний інститут якості щороку визначає теми, щоб зосередити зусилля на різних аспектах якості.

Тема Всесвітнього дня якості 2025 року – «Вплив діджиталізації та штучного інтелекту на безпеку працівників». Це пов’язано з тим, що цифрові технології, ШІ та автоматизація активно змінюють виробничі процеси та системи безпеки на робочих місцях. Мета – обговорити, як ці зміни впливають на безпеку, продуктивність та адаптацію до нових форматів праці, таких як віддалена робота. 

Основні аспекти теми 2025 року:

Управління ризиками: як штучний інтелект та великі обсяги даних можуть змінити управління ризиками.

Продуктивність і безпека: як автоматизація та роботи покращують продуктивність без загрози безпеці.

Здоров’я працівників: безпека екзоскелетів та інших нових технологій для здоров’я працівників у довгостроковій перспективі.

Підготовка персоналу: роль віртуальної та доповненої реальності у підготовці персоналу.

Нові формати зайнятості: адаптація охорони праці до нових умов, включаючи віддалену та гібридну роботу. 

У рамках Всесвітнього тижня якості бібліотека ПУЕТ запрошує переглянути книжкову виставку «Якість товарів і послуг» у загальному читальному залі, та віртуальну виставку «Якість освіти – якість життя» на сайті бібліотеки.

БІЛЬШЕ НОВИН