Eng
40

Дебати для першокурсників

У Полтавському університеті економіки і торгівлі, 12 листопада 2024 року, здобувачі вищої освіти групи ГРС б-11 взяли участь у дебатах під час заняття, яке організувала Костиренко Тамара Олексіївна, викладач кафедри педагогіки та суспільних наук.

Резолюція дебатів «Чи потрібно вивчати події Другої світової війни на уроках історії в школах?» зумовлена темою семінару «Україна і Друга світова війна: нова парадигма» з освітньої компоненти «Історія українського державотворення».

Використання британського формату парламентських дебатів в освітньому процесі дозволяє не лише повторити матеріал, а й розвинути комунікативні навички студентів. Їхні виступи у складі урядів чи опозицій сприяють вдосконаленню аналітичного мислення, мотивують до пізнавальної діяльності.

Учасники дебатів обґрунтовували свої тези за допомогою чітких аргументів, наводили приклади з історії України та власного досвіду, підбивали підсумки щодо теми.

Здобувачі вищої освіти, які представляли уряд, стверджували, що вивчення історії Другої світової війни потрібне для збереження національної пам’яті про трагічні події минулого, жертовність та героїзм людей; для почуття патріотизму; для розуміння великого внеску українців у вигнанні нацистів, для розвінчання міфів і стереотипів про цю війну.

Студенти в складі опозиції зауважили: вивчення історії війни обтяжливе для учнів, зважаючи на значний обсяг і складність матеріалу; події ДСВ дуже жорстокі й травматичні для сприйняття учнями, тому більш доречно їх вивчати в університеті, коли студенти можуть краще аналізувати події та персоналії з минулого. Лідер опозиції, на основі власного досвіду, запропонувала ще один спосіб – самостійно вивчати питання ДСВ.

За результатами проведення інтелектуальної гри, викладач високо оцінила виступи студентів, які вміють критично осмислювати історичні події та застосовувати отримані знання у сучасному контексті.

БІЛЬШЕ НОВИН