Доцентки кафедри міжнародної економіки та міжнародних економічних відносин долучились до реалізації Національної освітньої програми «Світанок» з виходу на міжнародний ринок

З 9 травня по 30 травня 2024 року доцентка кафедри міжнародної економіки та міжнародних економічних відносин, директорка Навчально-наукового інституту проєктів та підвищення кваліфікації Світлана Туль провела 5 групових онлайн-обговорень на базі Центру підтримки підприємців Дія.Бізнес у Полтаві в рамках реалізації Національної освітньої програми «Світанок», яка покликана підсилити спроможність українських компаній з незначним експортним досвідом у виході на міжнародний ринок, надавши актуальні знання, інструменти та експертні консультації.
За менторського супроводу Світлани Туль підприємці здійснили дослідження пріоритетних ринків для експорту продукції, поглибили знання щодо регулювання зовнішньоекономічних операцій, навчилися використовувати маркетингові інструменти для просування товарів на міжнародних ринках, обрали оптимальну стратегію впровадження інновацій, визначили оптимальні умови поставки продукції на зовнішні ринки, особливості ведення міжнародних переговорів та укладання угод. В результаті учасники проєкту фіналізували отриманні знання та навички у вигляді проєктів з виходу на міжнародний ринок.
4 червня 2024 року доцентки кафедри міжнародної економіки та міжнародних економічних відносин Віта Рекотова та Світлана Туль спільно з директором ТОВ «ТК «ЄВРОТРАНСГРУП» Анатолієм Мишеловим долучились у якості членів конкурсної комісії із пітчингу проєктів Національної освітньої програми «Світанок». Захист проєктів проходив онлайн на базі Центру підтримки підприємців Дія.Бізнес у Полтаві.
Під час пітчингу учасниці презентували проєкти з виходу на міжнародний ринок:
- Ангеліна Андреєва, менеджерка з розвитку продукту та співзасновниця брнеду меморіальних товарів для домашніх тварин «Fluff Above» презентувала дорожню карту експорту товарів у країни ЄС та США, охарактеризувала можливість співпраці з європейськими крематоріями та дистриб’юторами товарів для тварин, окреслила можливість продажу меморіальних товарів через світові електронні майданчики Amazon, eBay, Etsy, дослідила можливість з просування меморіальних товарів через соціальні мережі, e-mail маркетинг та співпрацю з інфлюєнсерами-«горювальниками» за тваринами. «Fluff Above» – це бізнес, створений пет-перентами у 2023 році та покликаний змінити культуру поховання домашніх улюбленців. Компанія запустила флагманський продукт – естетичну урну LLUMI. Новинка зібрала понад 5000 дол. США на Kickstarter менш ніж за добу. Виробництво продукції розташоване в Україні, що дозволяє створювати нові робочі місця та розвивати малий бізнес в умовах війни.
- Оксана Цвик, презентувала стратегію експорту товарів з деревини бренду «TESLI» для саун та лазень до країн ЄС, поділилась успішними кейсами продажу товарів в Литві, Чехії та Данії, охарактеризувала основних конкурентів на ринку ЄС, окреслила сегментацію ринку аксесуарів для саун та лазень, склала профіль основних клієнтів, якими є міжнародні будівельні компанії лазень та спа-комплексів, здійснила попередні розрахунки витрат, пов’язаних з експортом. «TESLI» – український виробник продукції з екологічно чистої та якісної деревини. Історія компанії «TESLI» почалася у 1996 році на базі невеликого столярного цеху у місті Охтирка Сумської області. Наразі це відома компанія, яка виробляє продукцію для будівництва та комплектації саун і лазень, та підтримує економіку України.
Презентації учасниць були високо оцінені конкурсною комісією. Члени комісії надали рекомендації щодо організації логістики та митного оформлення, просування та дистрибуції товарів та мінімізації ризиків виходу на зовнішній ринок.
За результатами навчання Ангеліна Андрєєва та Оксана Цвик зайняли 1 та 3 місце серед 20 найактивніших учасників програми з усієї України та отримали:
- розроблені комплексні плани розширення експортних можливостей;
- рекомендації щодо покращення бізнес-стратегії з виходу на міжнародний ринок;
- тримісячний безоплатний доступ до міжнародного пошукового B2B-порталу Kompass;
- допомогу в створенні та просуванні сторінок для компаній в LinkedIn.
Національна освітня програма «Світанок» ініційована центром підтримки підприємців Дія.Бізнес у Тернополі та реалізується мережею центрів Дія.Бізнес за сприяння Міністерства цифрової трансформації України, Офісу з розвитку підприємництва та експорту за підтримки Європейського Союзу та уряду Німеччини в межах програми міжнародної співпраці «EU4Business: відновлення, конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», яку в Україні реалізує німецька федеральна компанія Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.








