ПУЕТ розпочинає новий проєкт з розвитку креативності!

Полтавський університет економіки та торгівлі в партнерстві з Університетом Портсмуту (Великобританія) стали переможцями конкурсної програми Українського Культурного Фонду “Культура для змін” Лот 2. Українсько-британська співпраця.
Тож, ми розпочинаємо новий проєкт “Креативність для креативних”, який створений у рамках партнерства британської та української організацій та показує синергетичний ефект від багаторічної співпраці та реалізації попередніх проєктів.
Мета проєкту “Креативність для креативних” полягає у створенні та поширенні інноваційного культурно-освітнього продукту – подкасту з розвитку та популяризації креативного мислення серед представників сектору культурних та креативних індустрій України.
Незважаючи на те, що глобальна популярність подкастів зростає, ринок подкастів в Україні ще не повністю сформувався. У всьому світі вже існують сотні тисяч подкастів, а кожен місяць з’являються ще 2-3 тисячі. Це величезна світова індустрія, куди вкладають гроші такі компанії як Apple та Spotify. Дані досліджень свідчать, що ринок продовжує рости. Одне з найбільш комплексних досліджень ринку подкастів — щорічний звіт відомої американської радіомережі Westwood One. Відповідно дослідження 2020 року на першому місці серед найпопулярніших платформ для прослуховування подкастів – YouTube, далі йдуть Apple Podcasts, Spotify і Google.
Топ-10 найпопулярніших тематик для подкастів у світі має такий вигляд: новини/поточні події; комедія/гумор; розваги/поп-культура; сторітелінг/драма; технології; спорт; освіта; здоров’я/фітнес; музика; бізнес. Разом з тим, незважаючи на величезну популярність, актуальність та важливість для сучасного суспільства теми креативності, окремих подкастів з цих питань не існує, зокрема і в сфері культури. Інколи на ринку з’являються і стають досить популярними подкасти, засновані на ентузіазмі окремих авторів.
Що стосується системи освіти, зокрема закладів вищої освіти, мають свої подкасти про роботу та підприємництво тільки бізнес-школа Laba (подкаст «Розумних люблять») та Києво-Могилянська бізнес-школа (Radio kmbs), що вочевидь є недостатнім.
Тож нерозвиненість подкастингу в Україні, відсутність окремих подкастів з питань розвитку креативності, недостатня активність та рівень участі закладів освіти у процесі подкастингу, як засобу просування на ринок освітніх послуг та інноватизації освітнього процесу, і ,як наслідок, недостатній рівень активізації процесу розвитку та популяризації питань формування креативної економіки та креативного класу в Україні в різних галузях, особливо в сфері креативних індустрій та культурі підтверджує унікальність нашого проєкту “Креативність для креативних”.
Проєкт сприятиме підтримці міжнародного культурного діалогу та створення спільного британо-українського культурно-освітнього проекту, спрямованого на розвиток креативного сектору України, що в майбутньому може розширити сектор креативної економіки України.
Крім того виконання завдань проекту сприятимуть реалізації цілей сталого розвитку, зокрема цілі 4 – Якісна освіта. За рахунок реалізації проекту українське населення безкоштовно отримає доступ до знання щодо розвитку власних навичок креативності та розвитку креативного підприємництва, враховуючи міжнародний досвід формування креативної економіки.
Ціль 8 – Гідна праця та економічне зростання за рахунок реалізації завдання щодо підвищити рівня зайнятості населення та скорочення частки молоді, яка не працює, не навчається і не набуває професійних навичок, а також підтримки діяльності в державі створення інституційних та фінансових можливостей для самореалізації потенціалу економічно активної частини населення та розвитку креативної економіки.
Ціль 17 – Партнерство заради стійкого розвитку. Проект був створений та може бути реалізований лише у рамках партнерства британської та української організацій та створює синергетичний ефект від багаторічної співпраці.
У результаті реалізації проєкту буде сформовано програму подкасту та його контент; опрацьовані кейси з досвіду розвитку та функціонування сфери креативних індустрій Великобританії, які будуть висвітлені в подкасті; створено інноваційний продукт – авторський подкаст з розвитку креативності та забезпечено його поширення серед представників креативних і культурних індустрій України та усіх зацікавлених в розвитку креативності.