Eng
45

РЕЗУЛЬТАТИ ОБГОВОРЕННЯ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ПРАВО» З ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 081 ПРАВО

28 січня 2025 року відбулося обговорення освітньо-професійної програми «Право» з підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 081 Право за участю стейкголдерів.

Випускник ОПП «Право» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, здобувач вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти  Лихвар Данило Валерійович висловив вдячність за можливість впливати на освітній процес. Пропонує активніше залучати студентів до участі у реальних проєктах (розробка законопроектів, проведення юридичних досліджень), а також підтримувати співпрацю з Дослідницькою службою Верховної Ради України.

Випускник ОПП «Право» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, здобувач вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти Шуляк Юрій Володимирович наголосив на позитивному досвіді участі у Ярмарках вакансій під час бакалаврату та запропонував продовжити проведення подібних Днів кар’єри із залученням представників юридичних фірм і державних органів.

Випускник ОПП «Право» другого (магістерського) рівня вищої освіти, спеціаліст Полтавської окружної прокуратури Полтавської області Бойко Вадим Юрійович оцінив різноманітність навчальних дисциплін, що дає змогу спеціалізуватися у різних напрямах юридичної діяльності. Рекомендує посилити практичну підготовку через завдання, пов’язані з оформленням процесуальних документів, модульні судові засідання, екскурсії до державних установ та інтеграцію практичних кейсів у навчальний процес.

Випускниця ОПП «Право» другого (магістерського) рівня вищої освіти, старший інспектор приймальної комісії Полтавського університету економіки і торгівлі Іващенко Валерія Ігорівна подякувала за організацію навчального процесу та ефективну підготовку до ЄДКІ. Рекомендувала проводити розбір тестових завдань під час семінарів з метою аналізу типових помилок та удосконалення підготовки до ЄДКІ.

Керівник відділу надання адміністративних послуг Гостомельської селищної військової адміністрації, кандидат юридичних наук Литвин Олексій Валерійович оцінив всебічний підхід програми та введення дисципліни «Адміністративна процедура». Висловив переконання, що сучасний підхід до викладання сприятиме підготовці висококваліфікованих спеціалістів.

Суддя Полтавського апеляційного суду Карпушин Григорій Леонідович виділив позитивні сторони програми (студентоцентрованість, зрозуміла система оцінювання, актуальність програмних компетентностей) та окреслив пропозиції щодо оптимізації: зменшення кількості кредитів вибіркових компонентів та доопрацювання структури відповідно до ринкових вимог.

Головний юрисконсульт ПрАТ «Нафтогазвидобування» Кочук Олександр Вікторович звернув увагу на необхідність проведення аналізу відповідності опису посад у програмі останнім змінам Національного класифікатора професій, а також підкреслив важливість практично орієнтованих підходів у навчанні. Запропонував можливість участі практиків у проведенні окремих занять для ознайомлення студентів із практичними аспектами юридичної діяльності.

Завідувач кафедри правознавства, д.ю.н., професор Лаврик Галина Володимирівна детально пояснила логіку побудови програми та роль атестаційного екзамену в умовах проведення ЄДКІ. Оцінила досвід інших навчальних закладів та запропонувала можливість впровадження компоненту «Систематизація здобутих програмних результатів навчання», що дозволить узгодити підсумкову атестацію з кращими сучасними практиками.

Гарант ОПП «Право» другого (магістерського) рівня вищої освіти, доцент закладу вищої освіти кафедри правознавства Полтавського університету економіки і торгівлі Кульчій Олег Олександрович порушив питання щодо коректного формування назв та змісту навчальних дисциплін, зокрема, дисципліни з приватного права. Представив варіанти назв: «Доктрина приватного права України», «Доктрина приватного права», «Актуальні проблеми приватного права». Пропонується обговорити ці варіанти з метою точнішого відображення змісту дисципліни та її ролі у формуванні правотворчих та практичних компетентностей майбутніх правників.

БІЛЬШЕ НОВИН