Спільно працювати задля Перемоги…
Запрошувати на зустрічі зі студентами стейкхолдерів – стала традиція Полтавського університету економіки і торгівлі. Спілкування студентів з представниками бізнесу, які досягли вершин у своїй справі не тільки збагачує молодь актуальними кейсами, а й мотивує на створення власних проєктів, вчить не відступати від поставленої мети, прищеплює моральні цінності.
Нині до майбутніх маркетологів, менеджерів ПУЕТ і дизайнерів ЛНУ імені Тараса Шевченка за сприяння директорки Навчально-наукового інституту лідерства ПУЕТ, директорки ГО «Центр освіти дорослих» Світлани Нестулі в рамках меморандуму про співпрацю з ГО «Спільна справа Полтавщини» завітав Віталій Башмаков – стратег, кризовий менеджер, інноватор, маркетолог, бізнес тренер, ментор Board, громадський діяч, засновник ГО «Спільна справа Полтавщини». В професії – більше 25 років. Він успішно просував бренди відомих компаній, серед яких – мобільний оператор ПрАТ «Київстар», ПрАТ «Фірма «Полтавпиво», «Агропромисловий комплекс «Докучаєвські чорноземи», компанія ТОВ «МІНІМАКСІ» та багато інших лідерів українського ринку. Після повномасштабного вторгнення росії в Україну спочатку волонтерив, а потім пішов добровольцем до лав ЗСУ. Під час короткої відпустки з передової знайшов час для гостьової лекції в ПУЕТ.
«Найбільше хотілося донести до студентів, щоб вони вже зараз розкривали свій потенціал на благо Полтавщини та Україні. Для цього вони мають не боялися створювати свої проєкти. Мрійте, фантазуйте, дійте!», – закликає Віталій Башмаков.
Під час зустрічі говорили про етапи створення брендів, як визначити запити цільової аудиторії, як донести рекламу, задіюючи всі п’ять органів відчуття людини, про технологію аромамаркетингу. Але сучасний маркетолог має давати аудиторії не тільки малюнок, дизайн, а насамперед цінності.
«Після Перемоги нам доведеться відбудовувати деокуповані території. І тут роль маркетологів дуже велика – нам потрібно буде повертати не тільки території, а й менталітет людей, які живуть там. Робити це варто комплексно, коли йдеться про методи. І спільно – не тільки держава, а й громадські організації, бізнес, науковці», – наголошує Віталій Башмаков.
Роль маркетологів на звільнених територіях пан Віталій бачить у створенні і просуванні нових патріотичних трендів, що пропагують українські національні традиції та демократичні цінності. А поки що спікер закликав майбутніх маркетологів попрацювати над створенням соціальних проєктів для допомоги ветеранам. Віталій Башмаков вже діє у цьому напрямку:
«Створив ГО «Спільна справа Полтавщини», діяльність якої спрямована на адаптацію та інтеграцію в громаду ВПО, ветеранів, ветеранок і членів їхніх родин. Ми прагнемо поліпшити не тільки якість їхнього життя, а й допомогти їм освоїти нові навички та відкрити свою справу – щоб вони могли отримувати дохід і забезпечувати себе».
Ця діяльність відбувається у колаборації з громадською організацією «Центр освіти дорослих Полтавщини».
Марина Іваннікова – кандидатка економічних наук, доцентка і заступниця завідуючої кафедрою маркетингу ПУЕТ, стверджує, що такі зустрічі, як правило, стають початком плідної співпраці молодих людей-генераторів ідей з представниками бізнесу, які мають ресурс.
«У нас викладають соціально-етичний маркетинг. Співпрацюючи з ГО, студенти можуть вивчати на практиці, як працює громадська організація, діяльність якої спрямована на захист соціально незахищених верств населення. Ми можемо спільно проводити маркетингові дослідження. Це важливо і для того, щоб молодь нашого регіону була підготовлена до адаптації тих, хто повернеться з фронту – допомогти їм через генерації ідей. А ще мині здається, що Віталій Башмаков прийшов на сьогоднішню зустріч не тільки поспілкуватися про маркетингові стратегії, а й подивитися в очі тим, заради кого він сьогодні воює».
Директорка навчально-наукового Інституту денної освіти ПУЕТ, кандидатка технічних наук, доцентка – Аліна Ткаченко вважає соціальну складову обов’язковою константою навчання у Полтавському університеті економіки і торгівлі.
«Це дуже подобається студентам, особливо, якщо ці люди практики і мають підприємницький досвід. Такі зустрічі виховують ще й лідерські якості, розуміння відповідальності – навіть, якщо ти підприємець і багато чого досяг у цивільному житті, то це не звільняє від обов’язку захищати Україну. Тому, я рада, що відбулася така зустріч, на якій ми змогли поєднати національно-патріотичне виховання і підприємницьку освіту. Я побачила бажання нашої кафедри маркетингу співпрацювати, оскільки вони мають дисципліну «Соціальний маркетинг». І це буде дуже правильно, що ми долучатимемося до соціальних проєктів».
Після завершення лекції цікавлюсь у студентів враженнями від почутого.
Вікторія Коновал, 3 курс, спеціальність «Маркетинг»:
«Мені сподобалася ця зустріч. Цікаво було почути про етапи дослідження проєкту, над яким я працюю і як визначати цінності, що потрібно донести до клієнта».
Поліна Тимошенко, 3 курс, спеціальність «Маркетинг»:
«Для мене це був, можна сказати, і мотиваційний тренінг. Дуже важливо почути від успішної людини, що не потрібно зупинятися, яким би важким не був шлях до мети. Негативний досвід – теж досвід, що допоможе в майбутньому».
Анастасія Коваленко, 3 курс, спеціальність «Маркетинг»:
«Для себе взяла інформацію, яку втілюватиму в майбутньому – етапи створення бренду і стратегії: дослідження, вибір цінностей, втілення цінностей та передача цінностей».
Анастасія Волянська, 3 курс, спеціальність «Маркетинг»:
«Ця зустріч для мене була цікава, перш за все, практичними кейсами. Цікаво було почути практичні етапи втілення проєктів. Хотілося б більше таких зустрічей. У майбутньому хочу займатися вирішенням соціальних проблем суспільства. Як маркетолог, планую максимально поширювати інформацію про Україну, про нашу культуру».
Віталій Башмаков впевнений, що сьогоднішня лекція матиме продовження в спільних соціальних і бізнесових проєктах. На вдячність за актуальну та мотивуючу лекцію, від університету гостю подарували книгу з основ лідерства авторства д.п.н., професорки – Світлани Нестулі та д.і.н, професора, ректора ПУЕТ – Олексія Нестулі.