Участь співробітників університету в проекті «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» за підтримки Посольства США в Україні


В рамках проекту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» за підтримки Посольства США в Україні, Міністерства освіти та науки України та Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Педченко Н.С., Вергал К.Ю., Сарапин В.В. впродовж 23 – 27 листопада 2020 р. взяли участь у заходах під назвою «Академічна доброчесність у системі внутрішнього забезпечення якості освіти в університетах», що проводились онлайн з використанням системи Zoom.
Перший день (27 листопада 2020 року) заходу розпочався з вітального слова (Скотт Вітмор – Заступник аташе з питань культури Посольства США в Україні; Енн Доморад – Старша виконавча директорка, Американські Ради з міжнародної освіти; Ярема Бачинський – Директор в Україні, Американські Ради з міжнародної освіти; Яна Чапайло – Координаторка проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти»). В продовження дня відбувся захід присвячений основам академічної доброчесності від Міжнародного центру з Академічної доброчесності (Фундаментальні принципи академічної доброчесності), спікерами були Девід Реттингер – Університет Мері Вашингтон, США; Тріша Бертрам Галлант – Каліфорнійський університет у Сан-Дієго, США; Аманда МакКензі –Університет Ватерлоо, Канада.
Всі матеріали проведеної сесії були викладені на онлайн-платформі Google-Classroom для ознайомлення та підготовки до нових сесій.
Другий день заходів (24 листопада 2020 року) був присвячений забезпеченню академічної доброчесності та якості освіти в університетах, що охопив наступні теми: створення центрів забезпечення якості освіти в університетах в інших країнах, кращі досвіди для використання. Спікерами були: Девід Реттингер – Університет Мері Вашингтон, США; Тріша Бертрам Галлант – Каліфорнійський університет у Сан-Дієго, США; Аманда МакКензі – Університет Ватерлоо, Канада.
Після завершення сесії на онлайн-платформу Google-Classroom було викладено матеріали презентації на тему «Глобальні перспективи на забезпечення якості освіти».
Третій день заходу (25 листопада 2020 року) був сфокусований на розгляді питання важливості проведення внутрішнього оцінювання забезпечення академічної доброчесності та якості освіти в університетах. Презентація охопила такі теми:
- цілі та завдання внутрішнього опитування університетів;
- аналіз отриманих даних;
- дослідження Дональда Маккейба.
Спікери: Девід Реттингер – Університет Мері Вашингтон, США; Тріша Бертрам Галлант – Каліфорнійський університет у Сан-Дієго, США; Аманда МакКензі – Університет Ватерлоо, Канада.
Після завершення сесії в Google-Classroom було викладено матеріали для ознайомлення на тему: «Представлення інструментарію внутрішнього оцінювання». Також додатком «Інструментарій інституційного аналізу академічної доброчесності та системи внутрішнього забезпечення якості закладів вищої освіти» було висвітлено загальну інструкція до інструментарію опитування щодо академічної доброчесності та системи внутрішнього забезпечення якості закладів вищої освіти, методичні рекомендації щодо проведення опитування студентів та викладачів, інформацію щодо самооцінювання інфраструктури забезпечення академічної доброчесності та якості освіти в ЗВО, а також напрями виявлення проблемних індикаторів, і аналіз отриманих даних з метою покращення системи забезпечення академічної доброчесності та якості освіти в ЗВО.
Наступним додатком став документ – «Анкета самоопитування інфраструктури забезпечення академічної доброчесності та якості освіти» з методичними рекомендаціями щодо проведення та заповення бланку анкети. Метою даної анкети є систематизація загальних практик ЗВО щодо дотримання принципів академічної доброчесності та забезпечення системи внутрішньої якості освіти, а також виокремлення проблемних моментів, і на базі отриманих даних, створення моделі покращення забезпечення академічної доброчесності та якості вищої освіти в ЗВО.
Четвертий день заходу (26 листопада 2020 року) був присвячений інструментарію опитування студентів та викладачів, а також концепціям самооцінювання, яке проводитиме ЗВО з метою систематизації загальних практик та політик універерситету щодо дотримання принципів академічної доброчесності та якості освіти. Спікери: Яна Чапайло – координаторка проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти», Єгор Стадний – консультант проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти».
Після завершення сесії на онлайн-платформу Google-Classroom було розміщено запис сесії та презентацію на тему: «Інструментарій інституційного аналізу академічної доброчесності та системи внутрішнього забезпечення якості освіти».
Заключний день (27 листопада 2020 року) був присвячений академічній доброчесності у системі внутрішнього та зовнішнього забезпечення якості освіти. Розглянуто досвід Ізмаїльського державного гуманітарного університету зі створення системи підтримки академічної доброчесності та якості, що потім було висвітлено в якості презентації в Google-Classroom. Спікери: Сергій Квіт – Голова Національного агентства з забезпечення якості вищої освіти, Віктор Дроздов – Голова НМК, координатор з питань академічної доброчесності, Ізмаїльський державний гуманітарний університет, Ольга Бершадська – Директорка центру внутрішнього забезпечення якості освіти, Національний університет «Києво-Могилянська академія.
Учасники заходу отримали визнання у проєкті «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» шляхом отримання сертифікату за участь у заході «Академічна доброчесність у системі внутрішнього забезпечення якості освіти» та збагатилися новими знаннями та кращими практиками від Американської ради в Україні й вітчизняних кращих модераторів освітніх реформ.