Eng

Академічна доброчесність

Шаповалов Віталій Олегович
Уповноважена особа зі сприяння академічній доброчесності
Шаповалов Віталій Олегович

Контакти

У вас є можливість висловити свої побажання щодо реалізації принципів академічної доброчесності в університеті або повідомити про випадки їх порушення:
письмово за адресою
усно телефоном

ПРИНЦИПИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових  творчих) досягнень.

  • Integrity – відданість індивідів та всієї інституції моральним принципам та стандартам, які створюють бар’єр для не доброчесності;
  • чесність – систематичне уникнення шахрайства, обману та будь-якої нечесної поведінки;
  • правдивість – необмежене прагнення до істини, вільне та відкрите поширення знань та їх удосконалення (збагачення);
  • прозорість – доступність та відкритість інформації, правил, планів, процесів та дій, які передбачають, що працівники університету зобов’язані діяти відкрито, передбачувано та зрозуміло для просування власної підзвітності та залученості учасників освітнього процесу;
  • повага – повага до гідності інших, їхнього фізичного та психічного здоров’я на благо колегіальності та співпраці з іншими учасниками освітнього процесу;
  • довіра – усі учасники освітнього процесу мають упевненість у чесності та integrity один одного та можуть покластися одне на одного;
  • підзвітність – учасники освітнього процесу належним чином використовують делеговані їм повноваження;
  • відповідальність – вміння брати на себе відповідальність за результати своєї діяльності, виконувати покладені на себе зобов’язання, демострувати приклади гідної поведінки;
  • справедливість і законність – неупереджене, однакове ставлення до всіх учасників освітнього процесу, позбавлене дискримінації та нечесності;
  • рівність та соціальна справедливість – рівний доступ до освіти незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, гендерної ідентичності, сексуальної орієнтації, етнічного, соціального, національного походження, стану здоров’я, інвалідності;
  • демократичне управління – управління університетом має базуватися на залученні всіх відповідних учасників освітнього процесу та етичному виконанні своїх повноважень керівництвом на різних ланках;
  • якісна освіта – усі учасники освітнього процесу віддані ідеї досягнення найвищої можливої якості освіти;
  • самовдосконалення та вдосконалення системи – учасники освітнього процесу визнають важливість та докладають максимальних зусиль до постійного вдосконалення освітньої системи, зокрема через власний професійний розвиток;
  • інституційна автономія – визнання потреби у відповідній самостійності університету для уникнення надмірного централізованого політичного контролю за освітньою системою;
  • міжнародна співпраця – усі учасники освітнього процесу визнають важливість міжнародної колаборації в освіті.

Порушенням академічної доброчесності є:

  • академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
  • самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
  • фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
  • фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
  • списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
  • обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
  • хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
  • необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

Дотримання академічної доброчесностінауково-педагогічними працівниками передбачає:

  • посилання на джерела інформації в разі використання ідей, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
  • контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
  • об’єктивне оцінювання результатів навчання.

Дотримання академічної доброчесності здобувачами вищої освіти означає:

  • самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливим освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їх індивідуальних потреб і можливостей);
  • посилання на джерела інформації в разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

Докладніше про культуру академічної доброчесності

Цикл матеріалів «Крок до взаємоДії: антикорупційні інструменти для роботи з молоддю»

Цикл матеріалів «Крок до взаємоДії: антикорупційні інструменти для роботи з молоддю» має на меті допомогти освітянам, батькам, шкільному самоврядуванню, громадським активістам — всім, хто цікавиться темою запобігання корупції, налагодити зрозумілий діалог із молодим поколінням щодо важливості антикорупційної діяльності.

Матеріали підготовлені в межах Проєкту USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія». Це п’ятирічна ініціатива із запобігання корупції. Проєкт підтримує систематичні зусилля Уряду України, спрямовані на зменшення корупції, зокрема, у пріоритетних сферах, і має на меті підтримувати зусилля ключових урядових установ із запобігання корупції. Підвищення рівня обізнаності громадськості про зусилля Уряду та зменшення рівня толерантності суспільства до корупції — також ключовий аспект антикорупційної підтримки проєкту USAID «ВзаємоДія».

Приєднуйтеся до курсу

Безкоштовні онлайн-сервіси для перевірки унікальності текстів
  • Dupli Checker – до 1000 слів
  • Grammica – без обмеження кількості слів
  • Pladiarism Detector – до 1000 слів
  • Plag – без обмеження кількості слів
  • Plagiarisma – до 2000 слів
  • Plagiarism Check – перевірка за наявності реєстрації користувача
  • Unicheck – від 30 до 200 слів

Законодавчо-нормативна база

Документи

Методичні рекомендації щодо застосування інструментів та механізмів д я трансформації різних сфер функціонування Полтавського університету економіки і торгівлі на засадах прозорості та доброчесності

Кодекс академічної доброчесності спеціальності 081 Право

Кодекс честі студента

Положення про запобігання випадкам академічного плагіату

Положення про академічну доброчесність

Положення про корпоративну культуру

Тематичні новини

Вебінар “Три виміри доброчесності в житті та кар’єрі” для освітян відбувся у межах Тижня доброчесності

4 грудня уповноважена особа зі сприяння академічній доброчесності у ПУЕТ Віталій Шаповалов долучився до вебінару “Три виміри доброчесності в житті та кар’єрі”. Захід організовано командою Офісу доброчесності Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) у межах Тижня доброчесності, присвяченого Міжнародному дню боротьби з корупцією. Вебінар зібрав освітян, зацікавлених у розвитку етичної культури та формуванні доброчесності […]

17

ПУЕТ долучається до ініціативи «Тиждень доброчесності 2025»

Готуйтеся до інтенсивної програми подій, лекцій і можливостей, що триватимуть з 1 по 10 грудня 2025 року. Щорічно Офіс доброчесності НАЗК об’єднує освітні заклади по всій Україні для спільного формування культури прозорості, відповідальності та чесності. Цього року ПУЕТ традиційно долучається до ініціативи як активний учасник. На спільноту нашого університету чекають: онлайн-лекції та практичні вебінари з […]

45

“Хвиля доброчесності” стартує!

Запрошуємо всіх небайдужих приєднатися до флешмобу й поширити культуру прозорості там, де ви працюєте, навчаєтеся чи навчаєте інших. Як долучитися: Зробіть коротке відео або фото — індивідуальне чи з командою. Додайте свою фразу з «Хвилі доброчесності» або сформулюйте власну. Опублікуйте у соцмережах із хештегом #ХвиляДоброчесності #IntegrityWeek_2025, будемо вдячні, якщо зробите відмітку сторінки Офісу доброчесності НАЗК […]

76

Участь ПУЕТ у лекторії НАЗК у межах Тижня доброчесності – день 2

3 грудня 2025 року, у другий день роботи онлайн-лекторію «Доброчесність та антикорупція: свідомість, відповідальність, приклад», директор Навчально-наукового інституту забезпечення якості вищої освіти, доцент Олена Гасій, та її заступниця Наталія Молчанова долучилися до обговорення важливих питань доброчесності в освітньому середовищі. Лекторій організований командою Офісу доброчесності Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) у межах Тижня доброчесності, […]

29

Участь ПУЕТ у лекторії НАЗК у межах Тижня доброчесності

2 грудня 2025 року директор Навчально-наукового інституту забезпечення якості вищої освіти, доцент Олена Гасій та її заступниця Наталія Молчанова долучилися до онлайн-лекторію «Доброчесність та антикорупція: свідомість, відповідальність, приклад».  Захід організовано командою Офісу доброчесності Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) в рамках Тижня доброчесності до Міжнародного дня боротьби з корупцією. Спікером був Олександр ДОРЕНСЬКИЙ – кандидат технічних наук, доцент […]

30

Тиждень доброчесності 2025

Шановна університетська спільнота Офіс доброчесності НАЗК запускає «Тиждень доброчесності 2025» — щорічну всеукраїнську освітньо-просвітницьку ініціативу, покликану формувати нетерпимість до корупції та підвищувати обізнаність щодо антикорупційних стандартів і культури доброчесності. Протягом тижня учасники зможуть долучитися до лекцій, дискусій та інтерактивних подій, спрямованих на розвиток критичного розуміння ролі доброчесності у суспільстві, освіті та професійному середовищі. Деталі за […]

49

У ПУЕТ відбулася дискусійна панель «Відкритий університет: стандарти прозорості й якості»

14 листопада 2025 року, у межах відзначення Всесвітнього дня якості, у Полтавському університеті економіки і торгівлі відбулася онлайн-дискусійна панель «Відкритий університет: стандарти прозорості й якості». Захід був присвячений ролі відкритості, доброчесності та сучасних управлінських практик у розвитку університету. Першою виступила доцент Олена Гасій, директор ННІ забезпечення якості вищої освіти ПУЕТ. Вона наголосила, що відкритість є […]

65

Прозорість і відповідальність у сучасних дослідженнях

Перший проректор університету Наталія Педченко взяла участь у вебінарі “Академічна доброчесність та етика наукових досліджень в епоху відкритої науки” Обговорювали етику роботи з відкритими даними, публікаціями та спільними проєктами, питання авторства, плагіату й прозорості досліджень. Особливий акцент зробили на використанні ШІ, захисті персональних даних і ролі комітетів з етики. Захід дав цінні інсайти та практичні […]

128
БІЛЬШЕ НОВИН